6.7.08

söndag.

varför måste musik innehålla ord?
musik med ord tillåter inte dig själv att känna det du känner för låten. ehm.
musik utan ord låter dig själv känna efter vad du tycker musiken betyder för dig.
jag tror musik med ord finns för att vi själva inte vet vad det vi lyssnar på handlar om, eller att vi bara vill driva tiden med att lära sig dumma texter som inte betyder någonting iaf..
visst, jag lyssnar på musik med ord, men enligt mig nödvändiga ord. men sen, hur oändligt många låtar betyder ingenting!? det är enstaka låtar med ord som intresserar mig, och det är, det dom flesta kallar, emomusik. förlåt men vad är det för ide att lyssna på obetydlig musik?
jag lyssnar hellre på musik utan ord.

skit samma, ingen bryr sig om vad jag tycker iaf och ingen läser det här, så då var det skit samma med allt, höhö. ojoj.
och om det nu är någon som läser, ni borde ta er tid att lyssna på soundtracket till donnie darko. där kan man snacka betydelsefull musik.

och världen är vacker, på ett sorligt och mörkt sätt. <3>
aja, fake..
donnie darko <3

3 kommentarer:

Sofiaa sa...

Hmmm... (Sitter och lyssnar på Ultima thule - ta o klipp dig) Det där med låtar med onödig text, haha, kände mig ganska träffad där faktiskt. Men jag håller med dig kära syster, de låtar med en bra text är ju de som är bäst. Jag har en hel rad låtar som jag avgudar för att texten är underbar. Dockhemmet, come what may mfl. Ville också bara tillägga att du är väldigt poetisk och dina texter du skriver i din mörkare blogg är vackra. Keep going baby! Älskar dig hjärtat //S.

Sofiaa sa...

Saknar dig som fan Mario, kom hem nu.. =/

Teresesor sa...

Hej
Vilken vacker bild.
Livet är en berg o dal bana
Håll ut så får du se glädje och lycka
Terese