6.11.08

torsdag.

jag vill vara en vampyr.
inte för att döda människor och suga blod, utan jag vill vara en vampyr och leva i mörkret.
leva bland de onda, om man nu kan kalla dem onda.
jag kanske inte vill vara en vampyr, kanske bara leva i deras mörka, råa, "onda" värld.


tänk om en annan värld existerade.
en värld som existerade i vår värld.
om den världen fanns, skulle du byta värld?

om den världen var en mörkare, grymmare, råare, ärligare bild av vår värld, skulle du fortfarande byta?

eller skulle du, som många andra, fortsätta leva i denna falska bild av världen?

om du tittar och verkligen ser världen och förstår hur världen ser ut, skulle du då byta till den andra världen som visar hur det verkligen ser ut, och utan fasad?



jag skulle.

3 kommentarer:

strawberrycan sa...

Jag med.. Jag sa ju att du skriver bättre än mej >.<

Sofiaa sa...

Vet ärligt talat inte vad jag ska kommentera, har funderat på det i flera dagar nu. Och.. Jag vet inte!

Anonym sa...

Jag saknar dig också.. kommer snart :) <33