22.9.08

måndag.

"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." - ricky fitts, american beauty

ibland, bara ibland, är världen så vacker att man inte kan tro det. man känner bara denna tyngd på sitt hjärta, en tyngd som gör att på något sätt gör det verkligt.
i dessa ögonblick har jag lust att gråta, jag har lust att stanna upp och aldrig börja gå igen. för jag vet att jag inte kommer se det, just det, ögonblicket igen. det otroligt vackra kommer försvinna in i mängden av allt annat i världen och det kommer bara vara jag som sett det och jag kan inte med några ord i världen förklara hur vackert det ögonblicket är. det gör mig ledsen.. att de ögonblicken är så sällsynta och ses av så få människor..

2 kommentarer:

Teresesor sa...

Allt det vackra kan du se i en människas ögon. Prova så ser du mer än vad du tror.
Jag såg en film igår har sett den för längesedan men den heter på svenska skicka vidare. Det var den filmen som gjorde mig till vad jag är i dag. Om någon kan hjälpa dig med något väldigt svårt, hjälp då två andra med samma sak. Se den om du kan. Kram

Sofiaa sa...

Dina ord får mig att bli helt stum (inte ofta det händer) Vet ärligt talat inte vad jag ska kommentera mer än att du skriver så vackert poetiskt och det är en vacker gåva du har fått. Älskar dig mario